Štatistiky potvrdzujú, že exkluzívne ponuky sa predávajú rýchlejšie a za vyššie ceny!

Štatistiky potvrdzujú, že exkluzívne ponuky sa predávajú rýchlejšie a za vyššie ceny


Mnoho ľudí má obavy z exkluzívneho predaja nehnuteľnosti, teda z uzavretia zmluvy s jednou konkrétnou realitnou kanceláriou, cez ktorú sa nehnuteľnosť ponúka na trhu. V nasledujúcich riadkoch objasníme, prečo sa niektorí predávajúci takejto spolupráce obávajú a či sú tieto obavy opodstatnené.

overhead view of sexy businesswoman reading working contract

Kontrola nad procesom predaja


Exkluzívny versus neexkluzívny predaj

Pri predaji nehnuteľnosti viacerými kanceláriami sa často stáva, že rovnaká ponuka je publikovaná viackrát na tých istých portáloch, čo môže pôsobiť neprofesionálne. Kupujúci tak môže nadobudnúť dojem, že s nehnuteľnosťou niečo nie je v poriadku. Ak je nehnuteľnosť prezentovaná jednotne a kvalitne (napríklad obsahuje profesionálne video, 3D prehliadku, pôdorys a popis presnej lokality), je pravdepodobnejšie, že si získa seriózny záujem kupujúcich. Platí teda, že menej je často viac a kvalitný exkluzívny inzerát vytvára dojem jedinečnosti.

Prístup realitných kancelárií

Ak má realitná kancelária exkluzívnu zmluvu na predaj, je viac motivovaná investovať do reklamy a propagácie nehnuteľnosti, čo môže zahŕňať rôzne reklamné kanály alebo zvýraznenie na realitných portáloch. Takto dosahuje klient lepší servis, než keby sa jeho nehnuteľnosť predávala cez viacero kancelárií, ktoré do propagácie neinvestujú z dôvodu neistoty vrátenia nákladov. Štatistiky potvrdzujú, že exkluzívne ponuky sa predávajú rýchlejšie a za vyššie ceny, keďže realitná kancelária môže investovať do marketingu a zlepšiť vizuálny dojem nehnuteľnosti.

exkluzívne ponuky sa predávajú rýchlejšie a za vyššie ceny

exkluzívne ponuky sa predávajú rýchlejšie a za vyššie ceny


Kontrola nad procesom predaja

Výhodou exkluzívneho predaja je aj lepšia prehľadnosť celého procesu. Realitná kancelária poskytuje predávajúcemu pravidelné informácie o dopytoch a obhliadkach, čo umožňuje prispôsobiť predajnú stratégiu. Ak by predaj koordinovalo viac kancelárií, mohlo by dôjsť k zmätku. Odporúča sa preto spolupracovať s jednou kanceláriou s dobrou reputáciou a kvalitným prístupom.

Trojmesačné obdobie výhradnej zmluvy

Predávajúci často znepokojuje trojmesačné obdobie, počas ktorého môže nehnuteľnosť predávať iba jedna realitná kancelária. V prípade správne stanovenej ceny je však toto obdobie adekvátne a odráža štandardné podmienky na trhu. Realitní makléri majú zvyčajne potrebné nástroje, databázu záujemcov a skúsenosti, ktoré im umožňujú predať nehnuteľnosť rýchlo a za požadovanú cenu, často aj vyššiu. Mnoho predávajúcich sa tiež obáva, že ak si sami nájdu kupca, zmluva ich obmedzí. Realitná kancelária však môže tento obchod zastrešiť a dohodnúť s predávajúcim podmienky, ktoré budú výhodné pre všetky strany.

Ako si vybrať realitnú kanceláriu

Pri výbere realitnej kancelárie sa odporúča zvážiť vlastné skúsenosti, odporúčania od známych, recenzie na Google, referencie od klientov, kvalitu webovej stránky a aktivitu na sociálnych sieťach. 

Prajem vám veľa šťastia pri rozhodovaní a držím palce pri úspešnom predaji alebo prenájme vašej nehnuteľnosti!

Real estate agent shakes hands with a client

Značky

Zdieľať

Návrat hore